טקס מרגש בגבעתיים: הוכנס ספר תורה לעילוי נשמת 442 חללי העיר שנפלו במערכות ישראל

טקס מרגש בגבעתיים: הוכנס ספר תורה לעילוי נשמת 442 חללי העיר שנפלו במערכות ישראל

מאות מתושבי גבעתיים השתתפו השבוע בטקס הכנסת ספר תורה לבית בני עקיבא בגבעתיים לעילוי נשמת 442 חללי מבני העיר שנפלו במערכות ישראל ובתוכם חללי סניף גבעתיים.
ספר התורה נתרם ע''י "עמותת קשר לנצח" ממונטריאול שיזמה את הרעיון לגייס כספים על מנת להכניס ספרי תורה רבים בישראל כזיכרון וכהנצחה לחללי צה''ל במלאות שנה לבצע צוק איתן.

בטקס המיוחד השתתפו משפחות הנופלים, לצד סגן שר הביטחון ,חה''כ הרב אלי בן דהן, סמנכ''ל משרד הביטחון אריה מועלם, רב עיר הרב פנחס אדרי, ראש העיר רן קוניק, המשנה לראש העיר מושיק גולדשטיין, יו''ר יד לבנים אלי בן שם, יו''ר יד לבנים גבעתיים חיה וינשטיין, ראש המערך לשירותים רוחניים בתפוצות הרב יחיאל וסרמן, יעקב כרמי יו''ר המועצה הדתית והרב אברהם וסרמן, חניכי ובוגרי בני עקיבא וחניכי הצופים בעיר.

הטקס נפתח בכתיבת האותיות האחרונות ברחבת קניון גבעתיים, על ידי משפחות הנופלים והמכובדים – ואורגן ע''י מנהל המדור למורשת ישראל אביחי ירום, מנהל פורום הצעירים יעקב שטרן, מנהל יד לבנים שלום חנניה ורון דותן מבנ''ע גבעתיים.
לאחר התהלוכה שעברה ברחובות העיר ספר התורה הוכנסו לבית הכנסת בבית בני עקיבא בשירה ובריקודים ע''י והחזן הצבאי הראשי, שי אברמסון ומקהלת הרבנות הצבאית.
אחד הרגעים המרגשים בטקס היה כאשר הוצב ספר התורה על הבימה במרכז בית הכנסת והחזן הצבאי הראשי סא''ל שי אמברסון החל לשיר את מי שברך חיילי צה''ל בביצוע המיוחד ובמנגינת "אל ארץ צבי המפורסמת" משירו של יהורם גאון על מבצע אנטבה. וכך כאשר מימן לחזן עומד חניך בני עקיבא אוחז בספר התורה הותיק של הסניף, ומשמאלו אב שכול, הצטרף כל הקהל לשירה ואף דמעות נראו בעיניי משתתפים רבים.
את האות האחרונה בספר התורה כתב סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן שאמר כי: שאני עומד כאן, אני רואה את הגשמת חזונו של הרב קוק זצ"ל שהשבוע ימלאו 80 שנים להסתלקותו. הרב קוק, אילו זכה לעמוד כאן במקומי, בוודאי היה מאושר לראות את "דור עתידנו וממשיכי דרכנו" כלשונו, מורי תורת האהבה לכל הנברא בצלם, ולוחמים אמיצים לשיחרור המולדת המוכנים למסור את נפשם על קדושת שם אלוקי ישראל ותורתו, בדיוק כמו רבי עקיבא.
גבעתיים אינה רק עיר מעורבת השומרת על מרקם חיים סובלני, אלא גם מתגאה במורשת ארוכה של תרומה הן לחברה והן לצבא. שמחת הכנסת ספר תורה כאן, מהולה בעצב, עצב על נפילת הבנים, בני העיר הזו גבעתיים, שנפלו במערכות ישראל, שלזכרם מוקדש ספר זה. זכר הבנים וצוואתם עומדים מולי ביתר שאת בתפקידי הנוכחי, כסגן שר הביטחון. הביטוי 'במותם ציוו לנו את החיים' אינו סתם קלישאה אלא הנחיה מעשית לשמור על כל מה שבנינו כאן ב-67 השנים האחרונות.

נציג התורמים יעקב פרץ ציין כי: הרעיון החל לפני כשנה לאחר מבצע צוק איתן, התחלנו לאסוף תרומות בתפוצות ובמיוחד בקנדה באמצעות מרלורנט עמרם. אנו רואים בתרומה זאת השתתפות של הקהילות בתפוצות בכאבן של המשפחות שאיבדו את היקר להם מכל. באמצעות הכנסת ספר התורה ננציח את זכרם של הנופלים ונתפלל לעילוי נשמותיהם. אירוע זה מסמל את ההזדהות והחיבור של יהודי העולם עם משפחות חללי צה''ל שנפלו במערכות ישראל.
מושיק גולדשטיין המשנה לראש העיר ציין כי: "בחרנו להפקיד את ספר התורה במקום היקר הזה, בית חינוך לאהבת התורה, אהבת העם ואהבת המולדת. בוגרי הסניף הזה נטלו ונוטלים חלק פעיל במערכות ישראל, ואין ראויים מהם להנציח את מורשתם של חללי העיר על ידי שימוש וקריאה בספר התורה ובכך יהפוך זכרם של חללינו לעץ חיים.