יום תענית על חילול הקודש בירושלים

-----

בעצרת תפילה שהתקיימה אתמול בבית הכנסת "שיח ישראל" ביוזמת איחוד בתי הכנסת והקהילות בישראל, הכריזו רבני ירושלים, הרב הגאון הראשל"צ הגר"ש עמארוהרה"ג אריה שטרן, על יום תענית ביום שני הקרוב, ערב ראש חודש אדר א'.

את יום התענית יש לקבל בתפילת מנחה ביום ראשון ומי שלא יוכל לצום שיקבל עליו תענית דיבור לפחות או שיצום עד מנחה. הראשל"צ העביר מסר חריף לראש העיר משה ליאון בו התחנן לא לפחד מאלו המתנכלים לעמודי העירוב ולבניית בתי כנסיות, מקוואות ותלמודי תורה.

הראשון לציון הגר"ש עמאר פתח את דבריו בכאב וזעזוע מחילול נורא של מקדש מעט. וקרא לכבוד ראש העיר החדש מר משה ליאון, שייצא בעוז ובגבורה ולא יתחשב באלו המתנגדים לבתי הכנסת, יש צרה צרורה בכמה שכונות שקמים תושבים שלא רוצים בית כנסת. יותר מזה - הם גם לא רוצים מקווה למרות שהוא מתנהל בשקט מוחלט:

"אנשים שומרי תורה ומצוות, נשים טהורות רוצות ללכת למקווה, אך קמים ומתנגדים. אפילו בין הגויים לא היה דבר כזה. אני קורא לראש העיר לצפצף עליהם, להכות על קודקודם ולא להתחשב בהם".

רבה של ירושלים הגאון הרב אריה שטרן אמר בדבריו: "אנחנו מקווים שהפושעים שעשו זאת הם אינם בני ברית. צריכים לעשות חשבון נפש"...

לצפייה בדברי הרבנים הראשיים – ראו קישור באתר "כיכר השבת": https://www.kikar.co.il/305354.html