ירושלים אורו של עולם

ירושלים אורו של עולם

ממצא נדיר נחשף בימים אלה על ידי רשות העתיקות במדינת ישראל ובו שם העיר ירשלמהירושלים בכתב עברי קדום כתוב על פפירוס מתקופת בית המקדש הראשון (המאה ה-7 לפנה"ס). עם התגלית ההיסטורית הזו אנו פותחים את אירועי שנת יובל ה-50 תשכ"ז – תשע"ז לשחרורה של ירושלים בדורנו.
החל מיום שלישי א' דראש חודש חשוון תשע"ז (1.11.2016) אנו פותחים את מיזם ירושלמהפדיה שבו נפרסם בערוצי התקשורת שלנו ובלוח החודשי של דינים ומנהגים - היכל שלמה, את הפסוק והאמרה היומית אודות ירושלים הלקוחה מתוך התנ"ך ומאגרי הספרות התורנית הכוללים 1903 פעמים את העיר ירושלים או ירושלם ובעתיד הקרוב נפרסם בעז"ה, את התוכניות, האירועים העולמיים והכנסים המתוכננים לשנת יובל ה-50 לשחרורה של ירושלים.
המעוניינים להשתתף במיזם ירושלמהפדיה, מוזמנים לפנות אלינו בכתב לדוא"ל
או לפקס: 153-2-6245917

pdfjerusalem_50th_anniversary.pdf

pdfjerusalem50-fr.pdf

ירושלמהפדיה

מיום שני, א' באדר תשע"ז (27.2.2017)

עד יום שני, כ"ט באדר תשע"ז (27.3.2017)

יום שני, א' באדר 27.2.17: וְיָשְׁבוּ בָהּ, וְחֵרֶם לֹא יִהְיֶה-עוֹד; וְיָשְׁבָה יְרוּשָׁלִַם, לָבֶטַח: (זכריה יד, יא)

יום שלישי, ב' באדר 28.2.17: וְגַם-יְהוּדָה--תִּלָּחֵם, בִּירוּשָׁלִָם; וְאֻסַּף חֵיל כָּל-הַגּוֹיִם סָבִיב, זָהָב וָכֶסֶף וּבְגָדִים--לָרֹב מְאֹד: (זכריה יד, יד)

יום רביעי, ג' באדר 1.3.17: וְהָיָה, כָּל-הַנּוֹתָר מִכָּל-הַגּוֹיִם, הַבָּאִים, עַל-יְרוּשָׁלִָם; וְעָלוּ מִדֵּי שָׁנָה בְשָׁנָה, לְהִשְׁתַּחֲו‍ֹת לְמֶלֶךְ ה' צְבָ-אוֹת, וְלָחֹג, אֶת-חַג הַסֻּכּוֹת: (זכריה יד, טז)

יום חמישי, ד' באדר 2.3.17: וְהָיָה אֲשֶׁר לֹא-יַעֲלֶה מֵאֵת מִשְׁפְּחוֹת הָאָרֶץ, אֶל-יְרוּשָׁלִַם, לְהִשְׁתַּחֲו‍ֹת, לְמֶלֶךְ ה' צְבָאוֹת--וְלֹא עֲלֵיהֶם, יִהְיֶה הַגָּשֶׁם: (זכריה יד, יז)

יום שישי, ה' באדר 3.3.17: וְהָיָה כָּל-סִיר בִּירוּשָׁלִַם וּבִיהוּדָה, קֹדֶשׁ לַה' צְבָ-אוֹת, וּבָאוּ כָּל-הַזֹּבְחִים, וְלָקְחוּ מֵהֶם וּבִשְּׁלוּ בָהֶם; וְלֹא-יִהְיֶה כְנַעֲנִי עוֹד בְּבֵית-ה' צְבָ-אוֹת, בַּיּוֹם הַהוּא: (זכריה יד, כא)

שבת, ו' באדר 4.3.17: וְעָרְבָה, לַה', מִנְחַת יְהוּדָה, וִירוּשָׁלִָם--כִּימֵי עוֹלָם, וּכְשָׁנִים קַדְמֹנִיֹּת: (מלאכי ג, ד)

יום ראשון, ז' באדר 5.3.17: וַיִּהְיוּ מְשָׁרְתִים לִפְנֵי מִשְׁכַּן אֹהֶל-מוֹעֵד, בַּשִּׁיר, עַד-בְּנוֹת שְׁלֹמֹה אֶת-בֵּית ה', בִּירוּשָׁלִָם; וַיַּעַמְדוּ כְמִשְׁפָּטָם, עַל-עֲבוֹדָתָם: (דברי הימים א ו, יז)

יום שני, ח' באדר 6.3.17: אֵלֶּה רָאשֵׁי אָבוֹת לְתֹלְדוֹתָם, רָאשִׁים; אֵלֶּה, יָשְׁבוּ בִירוּשָׁלִָם: (דברי הימים א ח, לב)

יום שלישי, ט' באדר 7.3.17: וּבִירוּשָׁלִַם, יָשְׁבוּ, מִן-בְּנֵי יְהוּדָה, וּמִן-בְּנֵי בִנְיָמִן--וּמִן-בְּנֵי אֶפְרַיִם, וּמְנַשֶּׁה: (דברי הימים א ט, ג)

יום רביעי, י' באדר 8.3.17: וַיֵּלֶךְ דָּוִיד וְכָל-יִשְׂרָאֵל יְרוּשָׁלִַם, הִיא יְבוּס; וְשָׁם, הַיְבוּסִי, יֹשְׁבֵי, הָאָרֶץ: (דברי הימים א יא, ד)

יום חמישי, י"א באדר 9.3.17: וַיִּקַּח דָּוִיד עוֹד נָשִׁים, בִּירוּשָׁלִָם; וַיּוֹלֶד דָּוִיד עוֹד, בָּנִים וּבָנוֹת: (דברי הימים א יד, ג)

יום שישי, י"ב באדר 10.3.17: וַיַּקְהֵל דָּוִיד אֶת-כָּל-יִשְׂרָאֵל, אֶל-יְרוּשָׁלִָם, לְהַעֲלוֹת אֶת-אֲרוֹן ה', אֶל-מְקוֹמוֹ אֲשֶׁר-הֵכִין לוֹ: (דברי הימים א טו, ג)

שבת, י"ג באדר 11.3.17: וַיִּקַּח דָּוִיד, אֵת שִׁלְטֵי הַזָּהָב, אֲשֶׁר הָיוּ, עַל עַבְדֵי הֲדַדְעָזֶר; וַיְבִיאֵם, יְרוּשָׁלִָם: (דברי הימים א יח, ז)

יום ראשון, י"ד באדר (פורים) 12.3.17: וַיִּשְׁלַח הָאֱ-לֹהִים מַלְאָךְ לִירוּשָׁלִַם, לְהַשְׁחִיתָהּ, וּכְהַשְׁחִית רָאָה ה' וַיִּנָּחֶם עַל-הָרָעָה, וַיֹּאמֶר לַמַּלְאָךְ הַמַּשְׁחִית רַב עַתָּה הֶרֶף יָדֶךָ; וּמַלְאַךְ ה' עֹמֵד, עִם-גֹּרֶן אָרְנָן הַיְבוּסִי: (דברי הימים א כא, טו)

יום שני, ט"ו באדר (פורים דמוקפין) 13.3.17: וַיִּשָּׂא דָוִיד אֶת-עֵינָיו, וַיַּרְא אֶת-מַלְאַךְ ה' עֹמֵד בֵּין הָאָרֶץ וּבֵין הַשָּׁמַיִם, וְחַרְבּוֹ שְׁלוּפָה בְּיָדוֹ, נְטוּיָה עַל-יְרוּשָׁלִָם; וַיִּפֹּל דָּוִיד וְהַזְּקֵנִים מְכֻסִּים בַּשַּׂקִּים, עַל-פְּנֵיהֶם: (דברי הימים א כא, טז)

יום שלישי, ט"ז באדר 14.3.17: אֲבָל, אֲרוֹן הָאֱ-לֹהִים הֶעֱלָה דָוִיד מִקִּרְיַת יְעָרִים, בַּהֵכִין לוֹ, דָּוִיד:  כִּי נָטָה-לוֹ אֹהֶל, בִּירוּשָׁלִָם: (דברי הימים ב א, ד)

יום רביעי, י"ז באדר 15.3.17: וַיָּבֹא שְׁלֹמֹה לַבָּמָה אֲשֶׁר-בְּגִבְעוֹן, יְרוּשָׁלִַם, מִלִּפְנֵי, אֹהֶל מוֹעֵד; וַיִּמְלֹךְ, עַל-יִשְׂרָאֵל: (דברי הימים ב א, יג)

יום חמישי, י"ח באדר 16.3.17: וַיֶּאֱסֹף שְׁלֹמֹה, רֶכֶב וּפָרָשִׁים, וַיְהִי-לוֹ אֶלֶף וְאַרְבַּע-מֵאוֹת רֶכֶב, וּשְׁנֵים-עָשָׂר אֶלֶף פָּרָשִׁים; וַיַּנִּיחֵם בְּעָרֵי הָרֶכֶב, וְעִם-הַמֶּלֶךְ בִּירוּשָׁלִָם: (דברי הימים ב א, יד)

יום שישי, י"ט באדר 17.3.17: וַיִּתֵּן הַמֶּלֶךְ אֶת-הַכֶּסֶף וְאֶת-הַזָּהָב, בִּירוּשָׁלִַם--כָּאֲבָנִים; וְאֵת הָאֲרָזִים, נָתַן כַּשִּׁקְמִים אֲשֶׁר-בַּשְּׁפֵלָה--לָרֹב: (דברי הימים ב א, טו)

שבת, כ' באדר 18.3.17: וְעַתָּה שְׁלַח-לִי אִישׁ-חָכָם לַעֲשׂוֹת בַּזָּהָב וּבַכֶּסֶף וּבַנְּחֹשֶׁת וּבַבַּרְזֶל, וּבָאַרְגְּוָן וְכַרְמִיל וּתְכֵלֶת, וְיֹדֵעַ, לְפַתֵּחַ פִּתּוּחִים:  עִם-הַחֲכָמִים, אֲשֶׁר עִמִּי בִּיהוּדָה וּבִירוּשָׁלִַם, אֲשֶׁר הֵכִין, דָּוִיד אָבִי: (דברי הימים ב ב, ו)

יום ראשון, כ"א באדר 19.3.17: וַאֲנַחְנוּ נִכְרֹת עֵצִים מִן-הַלְּבָנוֹן, כְּכָל-צָרְכֶּךָ, וּנְבִיאֵם לְךָ רַפְסֹדוֹת, עַל-יָם יָפוֹ; וְאַתָּה תַּעֲלֶה אֹתָם, יְרוּשָׁלִָם: (דברי הימים ב ב, טו)

יום שני, כ"ב באדר 20.3.17: וַיָּחֶל שְׁלֹמֹה, לִבְנוֹת אֶת-בֵּית-ה' בִּירוּשָׁלִַם, בְּהַר הַמּוֹרִיָּה, אֲשֶׁר נִרְאָה לְדָוִיד אָבִיהוּ--אֲשֶׁר הֵכִין בִּמְקוֹם דָּוִיד, בְּגֹרֶן אָרְנָן הַיְבוּסִי: (דברי הימים ב ג, א)

יום שלישי, כ"ג באדר 21.3.17: אָז יַקְהֵיל שְׁלֹמֹה אֶת-זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאֶת-כָּל-רָאשֵׁי הַמַּטּוֹת נְשִׂיאֵי הָאָבוֹת לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל--אֶל-יְרוּשָׁלִָם:  לְהַעֲלוֹת אֶת-אֲרוֹן בְּרִית-ה', מֵעִיר דָּוִיד--הִיא צִיּוֹן: (דברי הימים ב ה, ב)

יום רביעי, כ"ד באדר 22.3.17: וְאֶת-בַּעֲלָת, וְאֵת כָּל-עָרֵי הַמִּסְכְּנוֹת אֲשֶׁר הָיוּ לִשְׁלֹמֹה, וְאֵת כָּל-עָרֵי הָרֶכֶב, וְאֵת עָרֵי הַפָּרָשִׁים; וְאֵת כָּל-חֵשֶׁק שְׁלֹמֹה, אֲשֶׁר חָשַׁק לִבְנוֹת בִּירוּשָׁלִַם וּבַלְּבָנוֹן, וּבְכֹל, אֶרֶץ מֶמְשַׁלְתּוֹ: (דברי הימים ב ח, ו)

יום חמישי, כ"ה באדר 23.3.17: וּמַלְכַּת-שְׁבָא, שָׁמְעָה אֶת-שֵׁמַע שְׁלֹמֹה, וַתָּבוֹא לְנַסּוֹת אֶת-שְׁלֹמֹה בְחִידוֹת בִּירוּשָׁלִַם... (דברי הימים ב ט, א)

יום שישי, כ"ו באדר 24.3.17: וַיִּמְלֹךְ שְׁלֹמֹה בִירוּשָׁלִַם עַל-כָּל-יִשְׂרָאֵל, אַרְבָּעִים שָׁנָה: (דברי הימים ב ט, ל)

שבת, כ"ז באדר 25.3.17: וְאַחֲרֵיהֶם, מִכֹּל שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל, הַנֹּתְנִים אֶת-לְבָבָם, לְבַקֵּשׁ אֶת-ה' אֱ-לֹהֵי יִשְׂרָאֵל--בָּאוּ, יְרוּשָׁלִַם, לִזְבּוֹחַ, לַה' אֱ-לֹהֵי אֲבוֹתֵיהֶם: (דברי הימים ב יא, טז)

יום ראשון, כ"ח באדר 26.3.17: אמר רבי חנינא בר פפא: ביקש הקדוש ברוך-הוא לתת את ירושלים במידה, שנאמר: "ואומר אנה אתה הולך, ויאמר אלי למוד את ירושלים לראות כמה - רחבה וכמה ארכה". אמרו מלאכי השרת לפני הקדוש-ברוך-הוא: ריבונו-של-עולם, הרבה כרכים של אומות-העולם בראת בעולמך ולא נתת מדת ארכם ומדת רחבם, וירושלים ששמך בתוכה ומקדשך בתוכה וצדיקים בתוכה, אתה נותן בה מידה! מיד "ויאמר אליו: רוץ דבר אל הנער הלז לאמור פרזות תשב, ירושלים מרוב אדם ובהמה בתוכה" (תלמוד בבלי, בבא בתרא עה, עא)

יום שני, כ"ט באדר 27.3.17: ועוד זאת היתה ירושלים יתירה על יבנה שכל עיר שרואה ושומעת וקרובה ויכולה לבוא שלשה דברים אלו בתוכה תוקעין בה וביבנה לא היו תוקעין אלא בבית דין בלבד. (תוספתא מס' ראש השנה, פרק ב, ו)

משבת, א' בשבט תשע"ז (28.1.2017)

עד יום ראשון, ל' בשבט תשע"ז (26.2.2017)

שבת, א' בשבט 28.1.17: וְעָלָה הַגְּבוּל גֵּי בֶן-הִנֹּם, אֶל-כֶּתֶף הַיְבוּסִי מִנֶּגֶב--הִיא, יְרוּשָׁלִָם; וְעָלָה הַגְּבוּל אֶל-רֹאשׁ הָהָר, אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי גֵי-הִנֹּם יָמָּה, אֲשֶׁר בִּקְצֵה עֵמֶק-רְפָאִים, צָפוֹנָה: (יהושע טו, ח)

יום ראשון, ב' בשבט 29.1.17: וַיַּעַל כָּל-אִישׁ יִשְׂרָאֵל, מֵאַחֲרֵי דָוִד, אַחֲרֵי, שֶׁבַע בֶּן-בִּכְרִי; וְאִישׁ יְהוּדָה דָּבְקוּ בְמַלְכָּם, מִן-הַיַּרְדֵּן וְעַד-יְרוּשָׁלִָם: (שמואל ב כ, ב)

יום שני, ג' בשבט 30.1.17: וְהַיָּמִים, אֲשֶׁר מָלַךְ דָּוִד עַל-יִשְׂרָאֵל, אַרְבָּעִים, שָׁנָה:  בְּחֶבְרוֹן מָלַךְ, שֶׁבַע שָׁנִים, וּבִירוּשָׁלִַם מָלַךְ, שְׁלֹשִׁים וְשָׁלֹשׁ שָׁנִים: (מלכים א ב, יא)

יום שלישי, ד' בשבט 31.1.17: וַיִּשְׁלַח הַמֶּלֶךְ, וַיִּקְרָא לְשִׁמְעִי, וַיֹּאמֶר לוֹ בְּנֵה-לְךָ בַיִת בִּירוּשָׁלִַם, וְיָשַׁבְתָּ שָׁם; וְלֹא-תֵצֵא מִשָּׁם, אָנֶה וָאָנָה: (מלכים א ח, א)

יום רביעי, ה' בשבט 1.2.17: וְהָיָה, כֹּל אֲשֶׁר-יִקְרָא בְּשֵׁם ה'--יִמָּלֵט:  כִּי בְּהַר-צִיּוֹן וּבִירוּשָׁלִַם תִּהְיֶה פְלֵיטָה, כַּאֲשֶׁר אָמַר ה', וּבַשְּׂרִידִים, אֲשֶׁר ה' קֹרֵא: (יואל ג, ה)

יום חמישי, ו' בשבט 2.2.17: כִּי, הִנֵּה בַּיָּמִים הָהֵמָּה--וּבָעֵת הַהִיא:  אֲשֶׁר אָשִׁיב אֶת-שְׁבוּת יְהוּדָה, וִירוּשָׁלִָם: (יואל ד, א)

יום שישי, ז' בשבט 3.2.17: וִידַעְתֶּם, כִּי אֲנִי ה' אֱ-לֹהֵיכֶם, שֹׁכֵן, בְּצִיּוֹן הַר-קָדְשִׁי; וְהָיְתָה יְרוּשָׁלִַם קֹדֶשׁ, וְזָרִים לֹא-יַעַבְרוּ-בָהּ עוֹד: (יואל ד, יז)

שבת, ח' בשבט 4.2.17: וַיֹּאמַר—ה' מִצִּיּוֹן יִשְׁאָג, וּמִירוּשָׁלִַם יִתֵּן קוֹלוֹ; וְאָבְלוּ נְאוֹת הָרֹעִים, וְיָבֵשׁ רֹאשׁ הַכַּרְמֶל: (עמוס א, ב)

יום ראשון, ט' בשבט 5.2.17: וְגָלֻת הַחֵל-הַזֶּה לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר-כְּנַעֲנִים, עַד-צָרְפַת, וְגָלֻת יְרוּשָׁלִַם, אֲשֶׁר בִּסְפָרַד--יִרְשׁוּ, אֵת עָרֵי הַנֶּגֶב.: (עובדיה א, כ)

יום שני, י' בשבט 6.2.17: וְאַתָּה מִגְדַּל-עֵדֶר, עֹפֶל בַּת-צִיּוֹן--עָדֶיךָ תֵּאתֶה; וּבָאָה, הַמֶּמְשָׁלָה הָרִאשֹׁנָה, מַמְלֶכֶת, לְבַת יְרוּשָׁלִָם: (מיכה ד, ח)

יום שלישי, י"א בשבט 7.2.17: וַיֹּאמֶר אֵלַי, הַמַּלְאָךְ הַדֹּבֵר בִּי, קְרָא לֵאמֹר, כֹּה אָמַר ה' צְבָ-אוֹת:  קִנֵּאתִי לִירוּשָׁלִַם וּלְצִיּוֹן, קִנְאָה גְדוֹלָה: (זכריה א, יד)

יום רביעי, י"ב בשבט 8.2.17: וָאֹמַר, אָנָה אַתָּה הֹלֵךְ; וַיֹּאמֶר אֵלַי, לָמֹד אֶת-יְרוּשָׁלִַם, לִרְאוֹת כַּמָּה-רָחְבָּהּ, וְכַמָּה אָרְכָּהּ: (זכריה ב, ו)

יום חמישי, י"ג בשבט 9.2.17: וַיֹּאמֶר ה' אֶל-הַשָּׂטָן, יִגְעַר ה' בְּךָ הַשָּׂטָן, וְיִגְעַר ה' בְּךָ, הַבֹּחֵר בִּירוּשָׁלִָם; הֲלוֹא זֶה אוּד, מֻצָּל מֵאֵשׁ: (זכריה ג, ב)

יום שישי, י"ד בשבט 10.1.17: הֲלוֹא אֶת-הַדְּבָרִים, אֲשֶׁר קָרָא ה' בְּיַד הַנְּבִיאִים הָרִאשֹׁנִים, בִּהְיוֹת יְרוּשָׁלִַם יֹשֶׁבֶת וּשְׁלֵוָה, וְעָרֶיהָ סְבִיבֹתֶיהָ; וְהַנֶּגֶב וְהַשְּׁפֵלָה, יֹשֵׁב: (זכריה ז, ז)

שבת, ט"ו בשבט 11.2.17: כיצד אין תורמין מפירות הארץ על פירות חוץ לארץ אין תורמין מפירות ארץ ישראל על פירות סוריא ולא מפירות סוריא על פירות [א"י]. ישראל שקנה שדה בסוריא הרי הוא כקונה [בפרוזדור שבירושלים תורם ומעשר עליה. (תוספתא מס' תרומות פרק ב, ט)

יום ראשון, ט"ז בשבט 12.2.17: כֵּן שַׁבְתִּי זָמַמְתִּי בַּיָּמִים הָאֵלֶּה, לְהֵיטִיב אֶת-יְרוּשָׁלִַם וְאֶת-בֵּית יְהוּדָה:  אַל-תִּירָאוּ: (זכריה ח, טו)

יום שני, י"ז בשבט 13.2.17: וְהִכְרַתִּי-רֶכֶב מֵאֶפְרַיִם, וְסוּס מִירוּשָׁלִַם, וְנִכְרְתָה קֶשֶׁת מִלְחָמָה, וְדִבֶּר שָׁלוֹם לַגּוֹיִם; וּמָשְׁלוֹ מִיָּם עַד-יָם, וּמִנָּהָר עַד-אַפְסֵי-אָרֶץ: (זכריה ט, י)

יום שלישי, י"ח בשבט 14.2.17: וְהָיָה בַיּוֹם-הַהוּא אָשִׂים אֶת-יְרוּשָׁלִַם אֶבֶן מַעֲמָסָה, לְכָל-הָעַמִּים--כָּל-עֹמְסֶיהָ, שָׂרוֹט יִשָּׂרֵטוּ; וְנֶאֶסְפוּ עָלֶיהָ, כֹּל גּוֹיֵי הָאָרֶץ: (זכריה יב, ג)

יום רביעי, י"ט בשבט 15.2.17: וְאָמְרוּ אַלֻּפֵי יְהוּדָה, בְּלִבָּם:  אַמְצָה לִי יֹשְׁבֵי יְרוּשָׁלִַם, בַּה' צְבָ-אוֹת אֱ-לֹהֵיהֶם: (זכריה יב, ה)

יום חמישי, כ' בשבט 16.2.17: בַּיּוֹם הַהוּא אָשִׂים אֶת-אַלֻּפֵי יְהוּדָה כְּכִיּוֹר אֵשׁ בְּעֵצִים, וּכְלַפִּיד אֵשׁ בְּעָמִיר, וְאָכְלוּ עַל-יָמִין וְעַל-שְׂמֹאול אֶת-כָּל-הָעַמִּים, סָבִיב; וְיָשְׁבָה יְרוּשָׁלִַם עוֹד תַּחְתֶּיהָ, בִּירוּשָׁלִָם: (זכריה יב, ו)

יום שישי, כ"א בשבט 17.2.17: וְהוֹשִׁעַ ה' אֶת-אָהֳלֵי יְהוּדָה, בָּרִאשֹׁנָה:  לְמַעַן לֹא-תִגְדַּל תִּפְאֶרֶת בֵּית-דָּוִיד, וְתִפְאֶרֶת יֹשֵׁב יְרוּשָׁלִַם--עַל-יְהוּדָה: (זכריה יב, ז)

שבת, כ"ב בשבט 18.2.17: בַּיּוֹם הַהוּא, יָגֵן ה' בְּעַד יוֹשֵׁב יְרוּשָׁלִַם, וְהָיָה הַנִּכְשָׁל בָּהֶם בַּיּוֹם הַהוּא, כְּדָוִיד; וּבֵית דָּוִיד כֵּא-לֹהִים, כְּמַלְאַךְ ה' לִפְנֵיהֶם: (זכריה יב, ח)

יום ראשון, כ"ג בשבט 19.2.17: וְהָיָה, בַּיּוֹם הַהוּא; אֲבַקֵּשׁ, לְהַשְׁמִיד אֶת-כָּל-הַגּוֹיִם, הַבָּאִים, עַל-יְרוּשָׁלִָם: (זכריה יב, ט)

יום שני, כ"ד בשבט 20.2.17: וְשָׁפַכְתִּי עַל-בֵּית דָּוִיד וְעַל יוֹשֵׁב יְרוּשָׁלִַם, רוּחַ חֵן וְתַחֲנוּנִים, וְהִבִּיטוּ אֵלַי, אֵת אֲשֶׁר-דָּקָרוּ; וְסָפְדוּ עָלָיו, כְּמִסְפֵּד עַל-הַיָּחִיד, וְהָמֵר עָלָיו, כְּהָמֵר עַל-הַבְּכוֹר: (זכריה יב, י)

יום שלישי, כ"ה בשבט 21.2.17: וְעָמְדוּ רַגְלָיו בַּיּוֹם-הַהוּא עַל-הַר הַזֵּיתִים אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי יְרוּשָׁלִַם, מִקֶּדֶם, וְנִבְקַע הַר הַזֵּיתִים מֵחֶצְיוֹ מִזְרָחָה וָיָמָּה, גֵּיא גְּדוֹלָה מְאֹד; וּמָשׁ חֲצִי הָהָר צָפוֹנָה, וְחֶצְיוֹ-נֶגְבָּה: (זכריה יד, ד)

יום רביעי, כ"ו בשבט 22.2.17: וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא, יֵצְאוּ מַיִם-חַיִּים מִירוּשָׁלִַם, חֶצְיָם אֶל-הַיָּם הַקַּדְמוֹנִי, וְחֶצְיָם אֶל-הַיָּם הָאַחֲרוֹן:  בַּקַּיִץ וּבָחֹרֶף, יִהְיֶה: (זכריה יד, ח)

יום חמישי, כ"ז בשבט 23.2.17: יִסּוֹב כָּל-הָאָרֶץ כָּעֲרָבָה מִגֶּבַע לְרִמּוֹן, נֶגֶב יְרוּשָׁלִָם; וְרָאֲמָה וְיָשְׁבָה תַחְתֶּיהָ לְמִשַּׁעַר בִּנְיָמִן, עַד-מְקוֹם שַׁעַר הָרִאשׁוֹן עַד-שַׁעַר הַפִּנִּים, וּמִגְדַּל חֲנַנְאֵל, עַד יִקְבֵי הַמֶּלֶךְ:(זכריה יד, י)

יום שישי, כ"ח בשבט 24.2.17: כל הארץ כערבה מגבע לרמון נגב ירושלים והלא נגב ירושלים מישור היה וגבע ורמון מקום טרשין [וקפקסין] אלא מה גבע ורמון עתידות להיות מישור נגד ירושלים כך כל ארצות עתידות להיות מישור נגד ירושלים. (תוספתא, מס' סוטה פרק יא, ז)

שבת, כ"ט בשבט 25.2.17: בתי ערי חומה וחוצה לארץ הכל הולך אחר העיקר ירושלים וערי מקלט ומעשר שני הכל הולך אחר הנוף. (תוספתא מס' ערכין, פרק ה, ז)

יום ראשון, ל' בשבט 26.2.17: והיה ביום ההוא יתקע בשופר גדול ובאו האובדים בארץ אשור וגו' (ישעיהו כז). אשור אלו עשרת השבטים והנדחים בארץ מצרים אלו דור המדבר אלו ואלו והשתחוו לה' בהר הקדש בירושלים. (תוספתא מס' סנהדרין, פרק יג, א)

 

מיום שישי, א' בטבת תשע"ז (30.12.2016)

עד יום שישי, כ"ט בטבת תשע"ז (27.1.2017)

יום שישי, א' בטבת 30.12.16: יָפָה אַתְּ רַעְיָתִי כְּתִרְצָה, נָאוָה כִּירוּשָׁלִָם; אֲיֻמָּה, כַּנִּדְגָּלוֹת: (שיר השירים ו, ד)

שבת, ב' בטבת 31.12.16: דִּבְרֵי קֹהֶלֶת בֶּן-דָּוִד, מֶלֶךְ בִּירוּשָׁלִָם: (קהלת א, א)

יום ראשון, ג' בטבת 1.1.17: וְעָלָה הַגְּבוּל גֵּי בֶן-הִנֹּם, אֶל-כֶּתֶף הַיְבוּסִי מִנֶּגֶב--הִיא, יְרוּשָׁלִָם; וְעָלָה הַגְּבוּל אֶל-רֹאשׁ הָהָר, אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי גֵי-הִנֹּם יָמָּה, אֲשֶׁר בִּקְצֵה עֵמֶק-רְפָאִים, צָפוֹנָה: (יהושע טו, ח)

יום שני, ד' בטבת 2.1.17: וַיִּתְחַתֵּן שְׁלֹמֹה, אֶת-פַּרְעֹה מֶלֶךְ מִצְרָיִם; וַיִּקַּח אֶת-בַּת-פַּרְעֹה, וַיְבִיאֶהָ אֶל-עִיר דָּוִד, עַד כַּלֹּתוֹ לִבְנוֹת אֶת-בֵּיתוֹ וְאֶת-בֵּית ה', וְאֶת-חוֹמַת יְרוּשָׁלִַם סָבִיב: (מלכים א ג, א)

יום שלישי, ה' בטבת 3.1.17: אָז יַקְהֵל שְׁלֹמֹה אֶת-זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת-כָּל-רָאשֵׁי הַמַּטּוֹת נְשִׂיאֵי הָאָבוֹת לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל, אֶל-הַמֶּלֶךְ שְׁלֹמֹה--יְרוּשָׁלִָם:  לְהַעֲלוֹת אֶת-אֲרוֹן בְּרִית-ה', מֵעִיר דָּוִד--הִיא צִיּוֹן: (מלכים א ח, א)

יום רביעי, ו' בטבת 4.1.17: וַיִּתֵּן הַמֶּלֶךְ אֶת-הַכֶּסֶף בִּירוּשָׁלִַם, כָּאֲבָנִים; וְאֵת הָאֲרָזִים, נָתַן כַּשִּׁקְמִים אֲשֶׁר-בַּשְּׁפֵלָה--לָרֹב: (מלכים א י, כז)

יום חמישי, ז' בטבת 5.1.17: רַק אֶת-כָּל-הַמַּמְלָכָה לֹא אֶקְרָע, שֵׁבֶט אֶחָד אֶתֵּן לִבְנֶךָ:  לְמַעַן דָּוִד עַבְדִּי, וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם אֲשֶׁר בָּחָרְתִּי: (מלכים א יא, יג)

יום שישי, ח' בטבת 6.1.17: וְהַשֵּׁבֶט הָאֶחָד, יִהְיֶה-לּוֹ--לְמַעַן עַבְדִּי דָוִד, וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם, הָעִיר אֲשֶׁר בָּחַרְתִּי בָהּ, מִכֹּל שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל: (מלכים א יא, לב)

שבת, ט' בטבת 7.1.17: וְלִבְנוֹ, אֶתֵּן שֵׁבֶט-אֶחָד--לְמַעַן הֱיוֹת-נִיר לְדָוִיד-עַבְדִּי כָּל-הַיָּמִים לְפָנַי, בִּירוּשָׁלִַם, הָעִיר אֲשֶׁר בָּחַרְתִּי לִי, לָשׂוּם שְׁמִי שָׁם: (מלכים א יא, לו)

יום ראשון, י' בטבת 8.1.17: כִּי לְמַעַן דָּוִד, נָתַן ה' אֱ-לֹהָיו לוֹ נִיר בִּירוּשָׁלִָם, לְהָקִים אֶת-בְּנוֹ אַחֲרָיו, וּלְהַעֲמִיד אֶת-יְרוּשָׁלִָם: (מלכים א טו, ד)

יום שני, י"א בטבת 9.1.17: כִּי מִירוּשָׁלִַם תֵּצֵא שְׁאֵרִית, וּפְלֵיטָה מֵהַר צִיּוֹן; קִנְאַת ה' (צְבָא-וֹת), תַּעֲשֶׂה-זֹּאת: (מלכים ב יט, לא)

יום שלישי, י"ב בטבת 10.1.17: וּבָנָה מִזְבְּחֹת, בְּבֵית ה', אֲשֶׁר אָמַר ה', בִּירוּשָׁלִַם אָשִׂים אֶת-שְׁמִי: (מלכים ב כא, ד)

יום רביעי, י"ג בטבת 11.1.17: וַיִּשְׁלַח, הַמֶּלֶךְ; וַיַּאַסְפוּ אֵלָיו, כָּל-זִקְנֵי יְהוּדָה וִירוּשָׁלִָם: (מלכים ב כג, א)

יום חמישי, י"ד בטבת 12.1.17: וַיַּעַל הַמֶּלֶךְ בֵּית-ה' וְכָל-אִישׁ יְהוּדָה וְכָל-יֹשְׁבֵי יְרוּשָׁלִַם אִתּוֹ, וְהַכֹּהֲנִים וְהַנְּבִיאִים, וְכָל-הָעָם, לְמִקָּטֹן וְעַד-גָּדוֹל; וַיִּקְרָא בְאָזְנֵיהֶם, אֶת-כָּל-דִּבְרֵי סֵפֶר הַבְּרִית, הַנִּמְצָא, בְּבֵית ה': (מלכים ב כג, ב)

יום שישי, ט"ו בטבת 13.1.17: וְהָלְכוּ עַמִּים רַבִּים, וְאָמְרוּ לְכוּ וְנַעֲלֶה אֶל-הַר-ה' אֶל-בֵּית אֱ-לֹהֵי יַעֲקֹב, וְיֹרֵנוּ מִדְּרָכָיו, וְנֵלְכָה בְּאֹרְחֹתָיו:  כִּי מִצִּיּוֹן תֵּצֵא תוֹרָה, וּדְבַר-יְהוָה מִירוּשָׁלִָם: (ישעיהו ב, ג)

שבת, ט"ז בטבת 14.1.17: וְהָיָה הַנִּשְׁאָר בְּצִיּוֹן, וְהַנּוֹתָר בִּירוּשָׁלִַם--קָדוֹשׁ, יֵאָמֶר לוֹ:  כָּל-הַכָּתוּב לַחַיִּים, בִּירוּשָׁלִָם: (ישעיהו ד, ג)

יום ראשון, י"ז בטבת 15.1.17: עוֹד הַיּוֹם, בְּנֹב לַעֲמֹד; יְנֹפֵף יָדוֹ הַר בית- (בַּת-) צִיּוֹן, גִּבְעַת יְרוּשָׁלִָם: (ישעיהו י, לב)

יום שני, י"ח בטבת 16.1.17: הַזְכִּירוּ לַגּוֹיִם, הִנֵּה הַשְׁמִיעוּ עַל-יְרוּשָׁלִַם, נֹצְרִים בָּאִים, מֵאֶרֶץ הַמֶּרְחָק; וַיִּתְּנוּ עַל-עָרֵי יְהוּדָה, קוֹלָם: (ירמיהו ד, טז)

יום שלישי, י"ט בטבת 17.1.17: שִׁמְעוּ, אֶת-דִּבְרֵי הַבְּרִית הַזֹּאת; וְדִבַּרְתֶּם אֶל-אִישׁ יְהוּדָה, וְעַל-יֹשְׁבֵי יְרוּשָׁלִָם: (ירמיהו יא, ב)

יום רביעי, כ' בטבת 18.1.17: כֹּה אָמַר ה', הִשָּׁמְרוּ בְּנַפְשׁוֹתֵיכֶם; וְאַל-תִּשְׂאוּ מַשָּׂא בְּיוֹם הַשַּׁבָּת, וַהֲבֵאתֶם בְּשַׁעֲרֵי יְרוּשָׁלִָם: (ירמיהו כז, כא)

יום חמישי, כ"א בטבת 19.1.17: וּבָאוּ בְשַׁעֲרֵי הָעִיר הַזֹּאת מְלָכִים וְשָׂרִים יֹשְׁבִים עַל-כִּסֵּא דָוִד רֹכְבִים בָּרֶכֶב וּבַסּוּסִים, הֵמָּה וְשָׂרֵיהֶם--אִישׁ יְהוּדָה, וְיֹשְׁבֵי יְרוּשָׁלִָם; וְיָשְׁבָה הָעִיר-הַזֹּאת, לְעוֹלָם: (ירמיהו כז, כה)

יום שישי, כ"ב בטבת 20.1.17: וּבָאוּ מֵעָרֵי-יְהוּדָה וּמִסְּבִיבוֹת יְרוּשָׁלִַם וּמֵאֶרֶץ בִּנְיָמִן, וּמִן-הַשְּׁפֵלָה וּמִן-הָהָר וּמִן-הַנֶּגֶב, מְבִאִים עוֹלָה וְזֶבַח, וּמִנְחָה וּלְבוֹנָה--וּמְבִאֵי תוֹדָה, בֵּית ה': (ירמיהו כז, כו)

שבת, כ"ג בטבת 21.1.17: שָׂדוֹת בַּכֶּסֶף יִקְנוּ, וְכָתוֹב בַּסֵּפֶר וְחָתוֹם וְהָעֵד עֵדִים, בְּאֶרֶץ בִּנְיָמִן וּבִסְבִיבֵי יְרוּשָׁלִַם וּבְעָרֵי יְהוּדָה וּבְעָרֵי הָהָר, וּבְעָרֵי הַשְּׁפֵלָה וּבְעָרֵי הַנֶּגֶב:  כִּי-אָשִׁיב אֶת-שְׁבוּתָם, נְאֻם-ה': (ירמיהו לב, מד)

יום ראשון, כ"ד בטבת 22.1.17: בַּיָּמִים הָהֵם תִּוָּשַׁע יְהוּדָה, וִירוּשָׁלִַם תִּשְׁכּוֹן לָבֶטַח; וְזֶה אֲשֶׁר-יִקְרָא-לָהּ, ה' צִדְקֵנוּ: (ירמיהו לג, טז)

יום שני, כ"ה בטבת 23.1.17: פְּלֵטִים מֵחֶרֶב, הִלְכוּ אַל-תַּעֲמֹדוּ; זִכְרוּ מֵרָחוֹק אֶת-ה', וִירוּשָׁלִַם תַּעֲלֶה עַל-לְבַבְכֶם: (ירמיהו נ, נא)

יום שלישי, כ"ו בטבת 24.1.17: וְאַתָּה בֶן-אָדָם קַח-לְךָ לְבֵנָה, וְנָתַתָּה אוֹתָהּ לְפָנֶיךָ; וְחַקּוֹתָ עָלֶיהָ עִיר, אֶת-יְרוּשָׁלִָם: (יחזקאל ד, א)

יום רביעי, כ"ז בטבת 25.1.17: אמר ר' שמואל בר נחמני: מסורת אגדה היא, שאין ירושלים נבנית עד שיתכנסו כל הגליות. אם יאמר לך אדם שנתכנסו כל הגליות ואין ירושלים נבנית - אל תאמן, שנאמר: "בונה ירושלים ה'", ואחר כך "נדחי ישראל יכנס". (תנה"ק נח)

יום חמישי, כ"ח בטבת 26.1.17: שנו רבותינו: אבן טוען היתה בירושלים: כל מי שאבדה לו אבדה נפנה לשם, זה עומד ומכריז וזה עומד ונותן סמנים ונוטלה. (תלמוד בבלי, בבא מציעא, כ"ח, ע"ב)

יום שישי, כ"ט בטבת 27.1.17: עומדות היו רגלינו בשעריך ירושלים אפשר לומר כן אלא מי מעמיד רגלינו במלחמה בתי דינין של דוד שיושבים בשערי ירושלים. (תוספתא סוטה יא, ז)

 

מיום חמישי, א' בכסלו תשע"ז (1.12.2016)

עד יום חמישי, כ"ט בכסלו תשע"ז (29.12.2016)

יום חמישי, א' בכסלו 1.12.16: כֹּה אָמַר, ה' צְבָ-אוֹת, עֹד יֵשְׁבוּ זְקֵנִים וּזְקֵנוֹת, בִּרְחֹבוֹת יְרוּשָׁלִָם; וְאִישׁ מִשְׁעַנְתּוֹ בְּיָדוֹ, מֵרֹב יָמִים. (זכריה ח, ד)

יום שישי, ב' בכסלו 2.12.16: וּבָאוּ עַמִּים רַבִּים וְגוֹיִם עֲצוּמִים, לְבַקֵּשׁ אֶת-ה' צְבָאוֹת בִּירוּשָׁלִָם, וּלְחַלּוֹת, אֶת-פְּנֵי ה': (זכריה ח, כב)

שבת, ג' בכסלו 3.12.16: גִּילִי מְאֹד בַּת-צִיּוֹן, הָרִיעִי בַּת יְרוּשָׁלִַם, הִנֵּה מַלְכֵּךְ יָבוֹא לָךְ, צַדִּיק וְנוֹשָׁע הוּא; עָנִי וְרֹכֵב עַל-חֲמוֹר, וְעַל-עַיִר בֶּן-אֲתֹנוֹת: (זכריה ט, ט)

יום ראשון, ד' בכסלו 4.12.16: וְיָשְׁבוּ בָהּ, וְחֵרֶם לֹא יִהְיֶה-עוֹד; וְיָשְׁבָה יְרוּשָׁלִַם, לָבֶטַח: (זכירה יד, יא)

יום שני, ה' בכסלו 5.12.16: וְהָיָה כָּל-סִיר בִּירוּשָׁלִַם וּבִיהוּדָה, קֹדֶשׁ לַה' צְבָ-אוֹת, וּבָאוּ כָּל-הַזֹּבְחִים, וְלָקְחוּ מֵהֶם וּבִשְּׁלוּ בָהֶם; וְלֹא-יִהְיֶה כְנַעֲנִי עוֹד בְּבֵית-ה' צְבָ-אוֹת, בַּיּוֹם הַהוּא: (זכריה יד, כא)

יום שלישי, ו' בכסלו 6.12.16: וְעָרְבָה, לַה', מִנְחַת יְהוּדָה, וִירוּשָׁלִָם--כִּימֵי עוֹלָם, וּכְשָׁנִים קַדְמֹנִיֹּת: (מלאכי ג, ד)

יום רביעי, ז' בכסלו 7.12.16: כִּי אָמַר דָּוִיד, הֵנִיחַ ה' אֱ-לֹהֵי-יִשְׂרָאֵל לְעַמּוֹ; וַיִּשְׁכֹּן בִּירוּשָׁלִַם, עַד-לְעוֹלָם: (דברי הימים א כג, כה)

יום חמישי, ח' בכסלו 8.12.16: וָאֶבְחַר, בִּירוּשָׁלִַם, לִהְיוֹת שְׁמִי, שָׁם; וָאֶבְחַר בְּדָוִיד, לִהְיוֹת עַל-עַמִּי יִשְׂרָאֵל: (דברי הימים ב ו, ו)

יום שישי, ט' בכסלו 9.12.16: וַיָּבֹאוּ, יְרוּשָׁלִַם, בִּנְבָלִים וּבְכִנֹּרוֹת, וּבַחֲצֹצְרוֹת אֶל בֵּית ה': (דברי הימים ב כ, כח)

שבת, י' בכסלו 10.12.16: הֵיטִיבָה בִרְצוֹנְךָ, אֶת-צִיּוֹן; תִּבְנֶה, חוֹמוֹת יְרוּשָׁלִָם: (תהלים נא, כ)

יום ראשון, י"א בכסלו 11.12.16: לְסַפֵּר בְּצִיּוֹן, שֵׁם ה';  וּתְהִלָּתוֹ, בִּירוּשָׁלִָם: (תהלים קב, כב)

יום שני, י"ב בכסלו 12.12.16: בְּחַצְרוֹת, בֵּית ה' בְּתוֹכֵכִי יְרוּשָׁלִָם הַלְלוּ-יָהּ: (תהלים קטז, יט)

יום שלישי, י"ג בכסלו 13.12.16: עֹמְדוֹת, הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ, יְרוּשָׁלִָם: (תהלים קכב, ב)

יום רביעי, י"ד בכסלו 14.12.16: יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר, שֶׁחֻבְּרָה-לָּהּ יַחְדָּו: (תהלים קכב, ג)

יום חמישי, ט"ו בכסלו 15.12.16: שַׁאֲלוּ, שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם; יִשְׁלָיוּ, אֹהֲבָיִךְ: (תהלים קכב, ו)

יום שישי, ט"ז בכסלו 16.12.16: יְרוּשָׁלִַם הָרִים, סָבִיב לָהּ: וַה' סָבִיב לְעַמּוֹ מֵעַתָּה, וְעַד-עוֹלָם: (תהלים קכה, ב)

שבת, י"ז בכסלו 17.12.16: יְבָרֶכְךָ ה', מִצִּיּוֹן: וּרְאֵה, בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל, יְמֵי חַיֶּיךָ: (תהלים קכח, ה)

יום ראשון, י"ח בכסלו 18.12.16: בָּרוּךְ ה' מִצִּיּוֹן שֹׁכֵן יְרוּשָׁלִָם: הַלְלוּ-יָהּ: (תהלים קלה, כא)

יום שני, י"ט בכסלו 19.12.16: אִם-אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי: (תהלים קלז, ה)

יום שלישי, כ' בכסלו 20.12.16: תִּדְבַּק-לְשׁוֹנִי, לְחִכִּי אִם-לֹא אֶזְכְּרֵכִי: אִם-לֹא אַעֲלֶה, אֶת-יְרוּשָׁלִַם עַל, רֹאשׁ שִׂמְחָתִי: (תהלים קלז, ו)

יום רביעי, כ"א בכסלו 21.12.16: זְכֹר ה', לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת, יוֹם יְרוּשָׁלִָם: הָאֹמְרִים, עָרוּ עָרוּ עַד, הַיְסוֹד בָּהּ: (תהלים קלז, ז)

יום חמישי, כ"ב בכסלו 22.12.16: בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם ה'; נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס: (תהלים קמז, ב)

יום שישי, כ"ג בכסלו 23.12.16: שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם, אֶת-ה'; הַלְלִי אֱ-לֹהַיִךְ צִיּוֹן: (תהלים קמז, יב)

שבת, כ"ד בכסלו 24.12.16: וַיַּעֲבִירוּ קוֹל בִּיהוּדָה וִירוּשָׁלִַם, לְכֹל בְּנֵי הַגּוֹלָה--לְהִקָּבֵץ, יְרוּשָׁלִָם: (עזרא י, ז)

יום ראשון, כ"ה בכסלו 25.12.16: וּבַחֲנֻכַּת חוֹמַת יְרוּשָׁלִַם, בִּקְשׁוּ אֶת-הַלְוִיִּם מִכָּל-מְקוֹמֹתָם, לַהֲבִיאָם, לִירוּשָׁלִָם לַעֲשֹׂת חֲנֻכָּה וְשִׂמְחָה וּבְתוֹדוֹת וּבְשִׁיר, מְצִלְתַּיִם נְבָלִים וּבְכִנֹּרוֹת: (נחמיה יב, כז)

יום שני, כ"ו בכסלו 26.12.16: וַיֵּאָסְפוּ, בְּנֵי הַמְשֹׁרְרִים, וּמִן-הַכִּכָּר סְבִיבוֹת יְרוּשָׁלִַם, וּמִן-חַצְרֵי נְטֹפָתִי: (נחמיה יב, כח)

יום שלישי, כ"ז בכסלו 27.12.16: וַיִּזְבְּחוּ בַיּוֹם-הַהוּא זְבָחִים גְּדוֹלִים וַיִּשְׂמָחוּ, כִּי הָאֱ-לֹהִים שִׂמְּחָם שִׂמְחָה גְדוֹלָה, וְגַם הַנָּשִׁים וְהַיְלָדִים, שָׂמֵחוּ; וַתִּשָּׁמַע שִׂמְחַת יְרוּשָׁלִַם, מֵרָחוֹק: (נחמיה יב, מג)

יום רביעי, כ"ח בכסלו 28.12.16: "לקצבי הרים ירדתי--- אל היכל קדשך" - מכאן אנו למדים, שירושלים על שבעה הרים היא עומדת (פרקי רבי אליעזר י')

יום חמישי, כ"ט בכסלו 29.12.16: אמר ר' יוחנן: כל נביא שלא נתפרש שם עירו - ירושלמי היה. (איכה רבא פתיחתא)


מיום שלישי, א' דראש חודש חשוון תשע"ז (1.11.2016)

עד יום רביעי, כ"ט בחשוון תשע"ז (30.11.2016)

יום שלישי, ל' בתשרי (1.11.16): וְחָפְרָה הַלְּבָנָה, וּבוֹשָׁה הַחַמָּה:  כִּי-מָלַךְ ה' צְבָאוֹת, בְּהַר צִיּוֹן וּבִירוּשָׁלִַם, וְנֶגֶד זְקֵנָיו, כָּבוֹד: (ישעיהו כד, כג)

יום רביעי, א' בחשוון  (2.11.16): וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא, יִתָּקַע בְּשׁוֹפָר גָּדוֹל, וּבָאוּ הָאֹבְדִים בְּאֶרֶץ אַשּׁוּר, וְהַנִּדָּחִים בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם; וְהִשְׁתַּחֲווּ לַה' בְּהַר הַקֹּדֶשׁ, בִּירוּשָׁלִָם: (ישעיהו כז, יג)

יום חמישי, ב' בחשוון  (3.11.16): כִּי מִירוּשָׁלִַם תֵּצֵא שְׁאֵרִית, וּפְלֵיטָה מֵהַר צִיּוֹן; קִנְאַת ה' צְבָאוֹת, תַּעֲשֶׂה-זֹּאת: (ישעיהו לז, לב)

יום שישי, ג' בחשוון (4.11.16): רִאשׁוֹן לְצִיּוֹן, הִנֵּה הִנָּם; וְלִירוּשָׁלִַם, מְבַשֵּׂר אֶתֵּן: (ישעיהו מא, כז)

שבת, ד' בחשוון  (5.11.16): מֵקִים דְּבַר עַבְדּוֹ, וַעֲצַת מַלְאָכָיו יַשְׁלִים; הָאֹמֵר לִירוּשָׁלִַם תּוּשָׁב, וּלְעָרֵי יְהוּדָה תִּבָּנֶינָה, וְחָרְבוֹתֶיהָ, אֲקוֹמֵם: (ישעיהו מד, כו)

יום ראשון, ה' בחשוון  (6.11.16): עוּרִי עוּרִי לִבְשִׁי עֻזֵּךְ, צִיּוֹן:  לִבְשִׁי בִּגְדֵי תִפְאַרְתֵּךְ, יְרוּשָׁלִַם עִיר הַקֹּדֶשׁ--כִּי לֹא יוֹסִיף יָבֹא-בָךְ עוֹד, עָרֵל וְטָמֵא: (ישעיהו נב, א)

יום שני, ו' בחשוון  (7.11.16): פִּצְחוּ רַנְּנוּ יַחְדָּו, חָרְבוֹת יְרוּשָׁלִָם:  כִּי-נִחַם ה' עַמּוֹ, גָּאַל יְרוּשָׁלִָם: (ישעיהו נב, ט)

יום שלישי, ז' בחשוון  (8.11.16): לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה, וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט, עַד-יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ, וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר: (ישעיהו סב, א)

יום רביעי, ח' בחשוון  (9.11.16): עַל-חוֹמֹתַיִךְ יְרוּשָׁלִַם, הִפְקַדְתִּי שֹׁמְרִים--כָּל-הַיּוֹם וְכָל-הַלַּיְלָה תָּמִיד, לֹא יֶחֱשׁוּ; הַמַּזְכִּרִים, אֶת-ה'--אַל-דֳּמִי, לָכֶם: (ישעיהו סב, ו)

יום חמישי, ט' בחשוון  (10.11.16): כִּי-אִם-שִׂישׂוּ וְגִילוּ עֲדֵי-עַד, אֲשֶׁר אֲנִי בוֹרֵא:  כִּי הִנְנִי בוֹרֵא אֶת-יְרוּשָׁלִַם גִּילָה, וְעַמָּהּ מָשׂוֹשׂ: (ישעיהו סה, ח)

יום שישי, י' בחשוון  (11.11.16): וְגַלְתִּי בִירוּשָׁלִַם, וְשַׂשְׂתִּי בְעַמִּי; וְלֹא-יִשָּׁמַע בָּהּ עוֹד, קוֹל בְּכִי וְקוֹל זְעָקָה: (ישעיהו סה, יט)

שבת, י"א בחשוון  (12.11.16): שִׂמְחוּ אֶת-יְרוּשָׁלִַם וְגִילוּ בָהּ, כָּל-אֹהֲבֶיהָ; שִׂישׂוּ אִתָּהּ מָשׂוֹשׂ, כָּל-הַמִּתְאַבְּלִים עָלֶיהָ: (ישעיהו סו, י)

יום ראשון, י"ב בחשוון  (13.11.16): כְּאִישׁ, אֲשֶׁר אִמּוֹ תְּנַחֲמֶנּוּ--כֵּן אָנֹכִי אֲנַחֶמְכֶם, וּבִירוּשָׁלִַם תְּנֻחָמוּ: (ישעיהו סו, יג)

יום שני, י"ג בחשוון  (14.11.16): בָּעֵת הַהִיא, יִקְרְאוּ לִירוּשָׁלִַם כִּסֵּא ה', וְנִקְווּ אֵלֶיהָ כָל-הַגּוֹיִם לְשֵׁם ה', לִירוּשָׁלִָם: (ירמיהו ג, יז)

יום שלישי, י"ד בחשוון  (15.11.16): וַה' מִצִּיּוֹן יִשְׁאָג, וּמִירוּשָׁלִַם יִתֵּן קוֹלוֹ, וְרָעֲשׁוּ, שָׁמַיִם וָאָרֶץ; וַה' מַחֲסֶה לְעַמּוֹ, וּמָעוֹז לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל: (יואל ד, טז)

יום רביעי, ט"ו בחשוון  (16.11.16): וִיהוּדָה, לְעוֹלָם תֵּשֵׁב; וִירוּשָׁלִַם, לְדוֹר וָדוֹר: (יואל ד, כ)

יום חמישי, ט"ז בחשוון  (17.11.16): וְהָלְכוּ גּוֹיִם רַבִּים, וְאָמְרוּ לְכוּ וְנַעֲלֶה אֶל-הַר-ה' וְאֶל-בֵּית אֱ-לֹהֵי יַעֲקֹב, וְיוֹרֵנוּ מִדְּרָכָיו, וְנֵלְכָה בְּאֹרְחֹתָיו:  כִּי מִצִּיּוֹן תֵּצֵא תוֹרָה, וּדְבַר-ה' מִירוּשָׁלִָם: (מיכה ד, ב)

יום שישי, י"ז בחשוון  (18.11.16): רָנִּי, בַּת-צִיּוֹן--הָרִיעוּ, יִשְׂרָאֵל; שִׂמְחִי וְעָלְזִי בְּכָל-לֵב, בַּת יְרוּשָׁלִָם: (צפניה ג, יד)

שבת, י"ח בחשוון  (19.11.16): בַּיּוֹם הַהוּא, יֵאָמֵר לִירוּשָׁלִַם אַל-תִּירָאִי:  צִיּוֹן, אַל-יִרְפּוּ יָדָיִךְ: (צפניה ג, טז)

יום ראשון, י"ט בחשוון  (20.11.16): לָכֵן כֹּה-אָמַר ה', שַׁבְתִּי לִירוּשָׁלִַם בְּרַחֲמִים--בֵּיתִי יִבָּנֶה בָּהּ, נְאֻם ה' צְבָאוֹת; וקוה (וְקָו) יִנָּטֶה, עַל-יְרוּשָׁלִָם: (זכריה א, טז)

יום שני, כ' בחשוון  (21.11.16): עוֹד קְרָא לֵאמֹר, כֹּה אָמַר ה' צְבָ-אוֹת, עוֹד תְּפוּצֶנָה עָרַי, מִטּוֹב; וְנִחַם ה' עוֹד אֶת-צִיּוֹן, וּבָחַר עוֹד בִּירוּשָׁלִָם: (זכריה א, יז)

יום שלישי, כ"א בחשוון  (22.11.16): וְנָחַל ה' אֶת-יְהוּדָה חֶלְקוֹ, עַל אַדְמַת הַקֹּדֶשׁ; וּבָחַר עוֹד, בִּירוּשָׁלִָם: (זכריה ב, טז)

יום רביעי, כ"ב בחשוון  (23.11.16): כֹּה, אָמַר ה', שַׁבְתִּי אֶל-צִיּוֹן, וְשָׁכַנְתִּי בְּתוֹךְ יְרוּשָׁלִָם; וְנִקְרְאָה יְרוּשָׁלִַם עִיר הָאֱמֶת, וְהַר-ה' צְבָאוֹת הַר הַקֹּדֶשׁ: (זכריה ח, ג)

יום חמישי, כ"ג בחשוון  (24.11.16): 2.   וּבָאוּ עַמִּים רַבִּים וְגוֹיִם עֲצוּמִים, לְבַקֵּשׁ אֶת-ה' צְבָאוֹת בִּירוּשָׁלִָם, וּלְחַלּוֹת, אֶת-פְּנֵי ה': (זכריה ח, כב)

יום שישי, כ"ד בחשוון  (25.11.16): וְהֵבֵאתִי אֹתָם, וְשָׁכְנוּ בְּתוֹךְ יְרוּשָׁלִָם; וְהָיוּ-לִי לְעָם, וַאֲנִי אֶהְיֶה לָהֶם לֵא-לֹהִים--בֶּאֱמֶת, וּבִצְדָקָה: (זכריה ח, ח)

שבת, כ"ה בחשוון  (26.11.16): אין לך יופי כיופיה של ירושלים (תלמוד בבלי קידושין מט, עא. אבות דרבי נתן כח.)

יום ראשון, כ"ו בחשוון (27.11.16): אמר ר' יוחנן: עתידה ירושלים לעשות מטרופולין לכל הארצות. (שמות רבא כ"ג)

יום שני, כ"ז בחשוון (28.11.16): עתידה ירושלים להתרחב ולעלות ולהיות מגעת עד כסא הכבוד, עד שתאמר: צר לי המקום. (שיר השירים רבא ז')

יום שלישי, כ"ח בחשוון (29.11.16): ר' הונא בשם ר' יוסי: בכל מקום שהיה אחד מבני ירושלים הולך למדינה היו מציעין לו קתדרה לישב עליה, בשביל לשמוע חוכמתו. (איכה רבה, א')

יום רביעי, כ"ט בחשוון (30.11.16): עשרה קבין של יופי ירדו לעולם - תשעה נטלה ירושלים ואחד כל העולם כולו. אין לך יופי כיופיה של ירושלים. (תלמוד בבלי, מסכת קידושין, דף מט' ע"ב)