מלגות בסך 25,000 ₪ חולקו לסטודנטים דוברי צרפתית ע"י הארגון העולמי של בתי הכנסת והקהילות האורתודוקסיות

-------

 25 סטודנטים מאוניברסיטת בר-אילן, עולים חדשים מצרפת, בלגיה ומרוקו זכו השבוע לסיים סדנת מנהיגות ממושכת לדוברי צרפתית שנערכה ביוזמת ובמימון הארגון העולמי של בתי הכנסת והקהילות האורתודוקסיות בהסתדרות הציוניות העולמית ובשיתוף אוניברסיטת בר אילן, בסופה זכה כל אחד מהם למלגת מנהיגות נדיבה. יו"ר הארגון, דוד בן נאה: "אחרי שעליתם לארץ, עכשיו זה הזמן שלכם להוביל ולהשתלב בהנהגה הישראלית"

"אני לומדת להכיר את ישראל, את האנשים, את השפה, את האוכל. אבל הכי אני רוצה – להתגייס בשנה הבאה לצה"ל ולהגן על המדינה שלנו". את המשפט האחרון אומרת לנו אשלי דהן, רגע לפני שאנחנו נפרדים ממנה בסיום סדרת מפגשי המנהיגות שנערכה לה ול-24 סטודנטים נוספים באוניברסיטת בר אילן. אבל סיפור אחר, גדול יותר, מסתתר מאחורי המשאלה הזו של אשלי.

ממרוקו ליחידת עוקץ

בשנת 2006, רגע אחרי מלחמת לבנון השניה התלבטו הוריה של אשלי, אז בת 6 בלבד ותושבת צרפת, לאן להגר. ישראל היתה יעד אפשרי, אבל המלחמה והטילים שנפלו בכל רחבי הארץ הרחיקו אותם מהאפשרות שגם ככה לא היתה המועדפת באותו שלב. בסופו שלדבר הם בחרו להשתקע בקזבלנקה שבמרוקו ושם גידלו את משפחתם ובתוכם את ביתם הצעירה אשלי.

השנים חלפו על אשלי ומשפחתה בין ערביי קזבלנקה באופן שקט יחסית, אך עם הגיעה של אשלי לסיום פרק הלימודים התיכוניים גמלה בליבה ההחלטה – "בשנה הבאה בירושלים הבנויה".

בחודש אוקטובר האחרון עלתה אשלי, בעקבות אחותה הגדולה שהקדימה אותה, לישראל והחליטה ללמוד עברית באוניברסיטת בר-אילן. באופן טבעי לדרך הייחודית והעצמאית שעברה, מהר מאוד השתלבה אשלי בחיי החברה בקמפוס וכששמעה על סדרת המנהיגות שמארגן הארגון העולמי של הקהילות האורתודוקסיות, הגוף האורתודוקסי היציג בהסתדרות הציונית העולמית ביקשה להצטרף אליו ואף זכתה במלגת קיום בסיסית, כפי שהוענקה לכל משתתף.

במשך סמסטר וחצי נפגשו חברי הקבוצה שהתגבשה, עולים חדשים דוברי צרפתית, לסדרת מפגשים דו-שבועיים בהם זכו לשמוע ממיטב המרצים הישראליים על התפתחות מדינת ישראל, על ההיסטוריה והפוליטיקה שלה, על "מדינת הסטארט אפ" וכן, גם על תרבות ה"סמוך" והקומבינה – הכל על מנת להקנות להם את הכלים הטובים ביותר שניתן לתת לצעירים עולים על מנת להשתלב בחכמה בציבוריות הישראלית ולפתח מנהיגות צעירה ומחוברת גם לאוכלוסיות אחרות מאלו שגדלו בערוגות הותיקות.

השבוע כאמור נערך טקס הסיום של הסדנה והתארחו בה מובילי היוזמה ובראשם, פרופ' ירון הראל -מנהל הפקולטה ליהדות, ד"ר יצחק דהן מהארגון העולמי של בתי הכנסת והקהילות האורתודוקסיות שריכז את הפרויקט וליווה אותו לאורך כל הדרך, יחד עם חברי ועדת ההיגוי. "כל אחד מכם עבר דרך ארוכה, ייחודית לו, עד שהגיע לכאן. מפריז, ממרסיי, מטולוז ומכל מקום אחר בחרתם לחיות את חייכם כאן, בארץ ישראל." אמר דהן לצעירים.

ויו"ר הארגון העולמי של בתי הכנסת ו הקהילות האורתודוקסיות, מר דוד בן נאה, הוסיף, "עכשיו זה הזמן שלכם לקחת את ההחלטה שלכם צעד נוסף קדימה ולהשתלב לא רב בארץ הזו, אלא גם בהובלה שלה, בהנהגה שלה, כשווים בין שווים, עם עולם הערכים והמסורת הייחודית לכם".

צילומים מותרים לשימוש חופשי ללא צורך בקרדיט

לפרטים נוספים ולתיאום ראיונות:
אביחי, דובר הארגון העולמי של הקהילות האורתודוקסיות: 052-4400124