רונה רמון ז"ל

רונה רמון ז"ל

לפני כחודש ימים נפרדנו בצער ובכאב מן הגב' רונה רמון ז"ל, שהלכה לבית עולמה אחרי מחלה קשה.

רונה ז"ל, אלמנתו של אילן רמון ז"ל, שנספה בהתרסקות החללית קולומביה בהיותו האסטרונאוט הישראלי הראשון, ואח"כ במר גורלה שיכלה את בנה אסף ז"ל, טייס מצטיין בחיל האוויר, שנספה בהתרסקות מטוסו. יהי זכרם ברוך.

בשנת תשס"ט (2009), יזם איחוד בתי הכנסת והקהילות בישראל, בראשות מר אליעזר שפר ז"ל, כתיבת ספר תורה לזכרו של אילן ז"ל והכנסתו לבית הכנסת במצפה אילן שבגליל. המצפה הוקם ע"י בוגרי מוסדות הציונות הדתית, שבחרו לקרוא למצפה על שמו של סא"ל אילן רמון ז"ל ובכך לכבד את זכרו. בברכתה של הגב' רונה רמון ז"ל, הוחל בכתיבת ספר התורה ובתיווכו של הרב אברהם בן-נון, מנהל איחוד בתי הכנסת והקהילות בעבר, נרתם למשימה מר משה פרץ יבלט"א – נשיא חברת פרץ בוני הנגב, אשר נשאו לבו לתרום ולממן את הפרוייקט, לטובת החיבור של תורת ישראל וארץ ישראל בביטויו הנעלה ביותר. בימים אלו מוקם במצפה אילן בית אסף, לזכרו של אסף ז"ל.

ביום ה' בניסן תשס"ט (30.3.09) הוכנס ספר התורה שנכתב בהידור רב בטקס מרשים, בשירה ובריקודים לבית הכנסת של היישוב. בטקס השתתפו אורחים רבים בראשותם של הגב' רונה רמון ז"ל, מר אליעזר שפר ז"ל ומר משה פרץ יבלט"א וכל תושבי מצפה אילן וחבריהם מהיישובים הסמוכים.

 

 תורה 036 עותק H Z 0096 עותק