לוח דינים ומנהגים לחודש אדר א

P2041519

 אדר ראשון תשפ"ב

1 בפברואר 2022 – 2 במרץ 2022

המולד: יום שלישי אחרי הצהרים שעה 15:07(+16 חלקים)

זמן קידוש לבנה: ממוצ"ש ה' בחודש (5.2.2022), עד ליל רביעיט"ו בחודש כל הלילה (15.2.2022)

זמן קידוש לבנה לפי עדות המזרח: מליל רביעי ח' בחודש (8.2.2022)

א' דראש חודש אדר ראשון, יום שלישי ל' בשבט (1.2.2022). תפילת ראש חודש.

ב' דראש חודש אדר ראשון יום רביעי א' באדר ראשון (2.2.2022). תפילת ראש חודש כנהוג. משנכנס אדר מרבין בשמחה.

זמני הדלקת נרות ביום שישי, ג' באדר א' (4.2.2022)

הדלקת נרות

צאת השבת בישראל

הדלקת נרות

הדלקת נרות

ירושלים

16:40

ירושלים

17:54

ניו יורק

16:57

מלבורן

20:01

מדריד

18:06

תל אביב

16:56

תל אביב

17:55

לוס אנג'לס

16:58

יוהנסבורג

18:34

מרבייה

18:31

באר שבע

16:59

באר שבע

17:56

פריס

17:24

בואנוס איירס

19:28

טורונטו

17:05

חיפה

16:47

חיפה

17:54

לונדון

16:26

מוסקבה

16:42

ורשה

15:57

אילת

16:50

אילת

17:57

אמסטרדם

17:02

רומא

16:58

שבת פרשת תרומה, ד' באדר א' (5.2.2022)

מפטירים במלכים א, ה', כ"ו: "וה' נתן חכמה לשלמה" עד (פרק ו, י"ג) "עמי ישראל".

במנחה קוראים לשלושה בפרשת תצוה.

זמני הדלקת נרות ביום שישי, י' באדר א' (11.2.2022)

הדלקת נרות

צאת השבת בישראל

הדלקת נרות

הדלקת נרות

ירושלים

16:46

ירושלים

18:00

ניו יורק

17:06

מלבורן

19:54

מדריד

18:14

תל אביב

17:02

תל אביב

18:01

לוס אנג'לס

17:04

יוהנסבורג

18:29

מרבייה

18:38

באר שבע

17:05

באר שבע

18:02

פריס

17:35

בואנוס איירס

19:21

טורונטו

17:15

חיפה

16:54

חיפה

18:00

לונדון

16:39

מוסקבה

16:57

ורשה

16:10

אילת

16:56

אילת

18:03

אמסטרדם

17:15

רומא

17:07

שבת פרשת תצוה, י"א באדר א' (12.2.2022)

מפטירים ביחזקאל מ"ג פסוקים י'-כ"ז "אתה בן אדם". במנחה קוראים לשלושה בפרשת כי תשא.

יום שני י"ג באדר א' (14.2.2022), ערב פורים קטן, אין אומרים תחנון במנחה.

פורים קטן, יום שלישי. י"ד באדר א' (15.2.2022). אין אומרים תחנון ולמנצח, וראוי להרבות בסעודה.אין מתענים, מלבד תענית חלום.

פורים קטן שושן יום רביעי, ט"ו בחודש (16.2.2022). אין אומרים תחנון ולמנצח, וראוי להרבות בסעודה. אין מתענים, מלבד תענית חלום.

זמני הדלקת נרות ביום שישי, י"ז באדר א' (18.2.2022)

הדלקת נרות

צאת השבת בישראל

הדלקת נרות

הדלקת נרות

ירושלים

16:52

ירושלים

18:05

ניו יורק

17:14

מלבורן

19:45

מדריד

18:23

תל אביב

17:08

תל אביב

18:07

לוס אנג'לס

17:11

יוהנסבורג

18:24

מרבייה

18:45

באר שבע

17:10

באר שבע

18:07

פריס

17:47

בואנוס איירס

19:14

טורונטו

17:24

חיפה

17:00

חיפה

18:05

לונדון

16:52

מוסקבה

17:13

ורשה

16:23

אילת

17:00

אילת

18:08

אמסטרדם

17:28

רומא

17:16

שבת פרשת כי תשא, י"ח באדר א' (19.2.2022)

ללוי קוראים כל פרשת העגל. מפטיריםבמלכים א' י"ח, פסוקים א' ל"ט "ויהי ימים רבים".

במנחה קוראים לשלושה בפרשת ויקהל, ואומרים "צדקתך צדק".

זמני הדלקת נרות ביום שישי, כ"ד באדר א' (25.2.2022)

הדלקת נרות

צאת השבת בישראל

הדלקת נרות

הדלקת נרות

ירושלים

16:58

ירושלים

18:10

ניו יורק

17:22

מלבורן

19:36

מדריד

18:31

תל אביב

17:14

תל אביב

18:12

לוס אנג'לס

17:17

יוהנסבורג

18:18

מרבייה

18:52

באר שבע

17:16

באר שבע

18:12

פריס

17:58

בואנוס איירס

19:06

טורונטו

17:33

חיפה

17:06

חיפה

18:11

לונדון

17:04

מוסקבה

17:28

ורשה

16:36

אילת

17:06

אילת

18:12

אמסטרדם

17:41

רומא

17:25

שבת פרשת ויקהל, כ"ה באדר א' (26.2.2022). פרשת שקלים

מוציאים שני ספרי תורה. באחד קוראים לשבעה בפרשת השבוע. חצי קדיש. בשני קוראים למפטיר בפרשת כי תשא, שמות ל', פסוקים י"א-ט"ז מתחילת הפרשה ועד "על נפשותיכם". מפטירים במלכים ב י"ב, פסוקים א'-י"ז: "בן שבע שנים". נוהגים שאין קטן עולה למפטיר. מברכים חודש אדר שני שיחולביום חמישי וביום שישי (3-4.3.2022). אין אומרים אב הרחמים והזכרת נשמות.

המולד: יום חמישי לפנות בוקר (3.3.2022) שעה 03:51 (+17 חלקים)

במנחה קוראים לשלושה בפרשת פקודי. אומרים "צדקתך צדק".

יום ד', כ"ט באדר א' (2.3.2022), ערב ראש חודש אדר שני.

המתענים בערב ראש חודש אומרים יום כפור קטן, ואין אומרים תחנון ואבינו מלכנו.

יום חמישי, א' דראש חודש אדר שני (3.3.2022) תפילת ראש חודש.

הארה ירושלמית לחודש אדר

מתי חוגגים את חג הפורים בשנה מעוברת כאשר ישנם שני חודשי אדר. בתלמוד הבבלי אנו מוצאים מחלוקת בעניין זה (מגילה ו, ב). ישנה דעה האומרת שאין מעבירים על המצוות, כלומר חוגגים את פורים באדר א' לעומת זאת ישנה דעה אחרת, שההלכה כמותה, שאומרת שחוגגים את פורים באדר ב' כדי לסמוך גאולה לגאולה – גאולת פורים לגאולת פסח. בתלמוד הירושלמי (מגילה א, ה) אנו מוצאים רק את הדעה השנייה – הדעה שמעצימה את יסוד הצפייה לישועה . היסוד הזה של הצפייה לישועה הוא יסוד שמודגש חזק מאוד בתלמוד הירושלמי.